Læringsmål 1
1
Jeg udpeger 1. og 2. akse og forbinder givne illustrationers placering med et givent koordinatsæt.
2
Jeg læser og afsætter gitterpunkter i 1. kvadrant.
3
Jeg forklarer med brug af begreber, hvordan punkter indsættes og aflæses.
Læringsmål 2
1
Jeg beskriver en simpel rute med op, ned, højre og venstre.
2
Jeg beskriver en rute med en rækkefølge af symboler.
3
Jeg beskriver en rute med blokprogrammeringskoder.
Læringsmål 3
1
Jeg spejler og parallelforskyder simple figurer ved tælling og støtte af hjælpemidler, fx spejl og dynamisk geometriprogram.
2
Jeg spejler og parallelforskyder polygoner – fx med dynamisk geometriprogram.
3
Jeg spejler og parallelforskyder de fleste figurer og tegninger ved at se systemer i koordinatsæt.
Læringsmål 4
1
Jeg fortsætter påbegyndte mønstre fra hverdagen med flytninger af en enkelt figur, fx murstensmønstre.
2
Jeg fortsætter påbegyndte mønstre fra hverdagen med flere typer figurer og flytninger, fx flisemønstre.
3
Jeg fremstiller præcise flisemønstre ud fra fotos med korrekt brug af flytninger.