Læringsmål 1
1
Jeg udfylder tabeller og søjlediagrammer, herunder med regneark.
2
Jeg fremstiller tabeller og søjlediagrammer, herunder med regneark.
3
Jeg vurderer og udvælger tabeller og diagrammer, herunder med regneark.
Læringsmål 2
1
Jeg beskriver data ved aflæsning og svarer på enkle spørgsmål.
2
Jeg sammenligner data, fx der er færre der… end…
3
Jeg fortolker data og giver bud på forklaringer bag data, fx der er færre piger der… fordi piger måske hellere vil.
Læringsmål 3
1
Jeg beskriver chancestørrelser med ordene umulig, lille, lige, stor og sikker, vurderet ud fra visuelle repræsentationer, fx et lykkehjul.
2
Jeg beskriver chancestørrelser med ordene umulig, lille, lige, stor og sikker ud fra eksperimenter.
3
Jeg forklarer chancestørrelser med ordene umulig, lille, lige, stor og sikker begrundet i egne optællinger i eksperimenter.
Læringsmål 4
1
Jeg fortsætter et påbegyndt system og tæller kombinationer.
2
Jeg tæller kombinationer efter egne systemer.
3
Jeg forklarer egne og andres systematikker ved optælling af kombinationer.