Læringsmål 1
1
Jeg læser og repræsenterer enkle stambrøker fra hverdagen.
2
Jeg læser og repræsenterer andre brøker end stambrøker.
3
Jeg læser og repræsenterer de fleste brøker samt benytter fagord som brøkstreg, tæller og nævner.
Læringsmål 2
1
Jeg vurderer hvilken brøk, der er størst ud fra visuelle repræsentationer.
2
Jeg sætter flere brøker i rækkefølge efter størrelse ved hjælp af repræsentationer.
3
Jeg sætter brøker med forskellig nævner i rækkefølge.
Læringsmål 3
1
Jeg udpeger på en illustration enkelte brøker og decimaltal fra hverdagen, fx 1/2 liter mælk og en pris på 7,50 kr.
2
Jeg udpeger flere forskellige eksempler på brøker og decimaltal ud fra en illustration og nævner også nogle eksempler fra egen hverdag.
3
Jeg nævner mange forskellige eksempler på brøker og decimaltal fra egen hverdag.
Læringsmål 4
1
Jeg omskriver enkelte brøker, fx ½ og ¼ til decimaltal
2
Jeg omskriver typiske hverdagsbrøker fra hverdagen, ½, ¼, ¾ og 4/4, til decimaltal
3
Jeg omskriver forskellige brøker svarende til værdien ½, ¼, ¾ og 4/4 til decimaltal
Læringsmål 5
1
Jeg skriver enten tallene eller facit ud fra regnehistorier med få taloplysninger.
2
Jeg skriver regneudtryk og facit ud fra regnehistorie med flere taloplysninger.
3
Jeg udvælger de rigtige taloplysninger blandt flere i regnehistorier samt skriver regneudtryk og facit til.